سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حذف آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی پایه ششم

آیا حذف آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی به نفع دانش آموزان در پایه ششم است؟

با توجه به اینکه ثبت نام در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی هر سال برای ورود دانش آموزان به پایه هفتم برگزار میشد و هدف از این آزمون ورود دانش آموزان برتر از نظر استعداد در مدارسی با سطح بالاتر با هزینه های کمتر در مقابل مدارس غیر دولتی بوده در حال حاضر با حذف این آزمون دیگر ثبت نامی در مقطع ششم به هفتم برای ورود به مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی انجام نمی شود و طبق اطلاعیه صادر شده توسط آموزش و پروش ثبت نام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی در پایه نهم برای ورود به پایه دهم در یک سایت انجام دهند.

با حذف این آزمون در پایه شششم به هفتم سوالات زیادی برای والدین به وجود آمده که آیا تحصیل دانش آموزانی با ضریب هوشی بالاتر  در کنار دیگر دانش آموزان در سطح عادی کار درستی است یا نه ؟

و یا تکلیف دانش آموزانی که در مقطع هشتم در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در حال تحصیل هستند به چه صورت خواهد بود ؟؟و دانش آموزانی که قصد ثبت نام در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی ششم به هفتم را داشتند اکنون باید در مدارس غیر دولتی با شهریه های بالا تحصیل نمایند و آیا این کار به نفع دانش آموزان خواهد بود و هدف آموزش و پرورش کاهش هزینه های دانش آموزان بوده یا بلعکس ؟؟

ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم ابتدایی

 

 

جهت مشاوره در زمینه حذف آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی پایه ششم

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره 1611 907 909 تماس بگیرید

شماره تماس از خطوط همراه اول 99225595

 

پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

 

آیا حذف آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی در پایه ششم ابتدایی قطعی شده؟

در جواب این سوال باید بگوییم که آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در پایه ششم به هفتم حذف شده و طبق گفته آموزش و پرورش علت این حذف باز گرداندن نشاط به دانش آموزان ابتدایی بودهه چرا که رقابت بین دانش اموزان برای قبولی در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی بسیار زیاد بوده و این امر سبب اضطراب و دلهره در بین دانش آموزان می شده؟ اماسوالی که مطرح می شود این است وضعیت دانش آموزانی که از نظر هوشی و استعداد بالاتر از دانش آموزان دیگر هستند چگونه خواهد بود ایا برای این دانش آموزان هم فکری شده است ؟ آیا این دانش اموزان باید در مدارس غیر دولتی با هزینه های بسیار بالا تحصیل کنند؟

 با توجه به تصمیم‌گیری آموزش و پرورش درباره این مدارس  دیگر ورودی به پایه هفتم در این مدارس نخواهیم داشت و دانش‌آموزان در آزمون دوره دوم شرکت می‌کنند لذا تمرکز برای شناسایی و جذب و دادن فرصت به این دانش‌آموزان منوط به زمانی می‌شود که سنشان بیشتر شده باشد. البته دانش‌آموزانی که هم‌اکنون در حال تحصیل در این مدارس هستند می‌توانند تا پایان دوره اول متوسطه در یک فرآیند سه ساله دانش آموزانی که فعلا در این مدارس اند ادامه تحصیل می‌دهند تا دوره تحصیلی‌شان به پایان برسد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه وجود چنین فضای رقابتی و تک بعدی، حافظه محور و همراه با جهت گیری آموزشی در مدارس ابتدایی محیطی پراسترس را رقم زده بود، عنوان کرد: ما همزمان دو سیاست کاهش جمعیت مدارس خاص و حذف آزمون‌های ورودی را از چهار سال گذشته در دست بررسی داشتیم که در نهایت منجر به این مصوبه شد. در بند اول مصوبه اخیر بر دیگر روش‌های شناسایی و هدایت استعدادها تاکید می شود.

حذف آزمون‌ها در پایه ششم برای مدارس نمونه دولتی، استعدادهای درخشان و سایر مدارس که آزمون ورودی دارند مورد تاکید قرار گرفته است. برخی مدارس هیات امنایی، مدارس ماندگار و برخی مدارس غیردولتی نیز از این جمله هستند.

 
منبع:حذف آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی پایه ششم