سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی دانشگاه امام صادق

بسیاری از متقاضیان کنکور سراسری علاقمند به تحصیل در دانشگاه امام صادق می باشند اما از شرایط پذیرش و لیست رشته های ارائه شده در دانشگاه امام صادق اطلاع ندارند هدف مشاوران سامانه دانشگاه امام صادق معرفی این دانشگاه به عزیزانی که قصد تحصیل در دانشگاه امام صادق را دارند می باشد.

 

هدف دانشگاه امام صادق 

دانشگاه امام صادق علیه السلام دانشگاه غیر دولتی محسوب شده و در زمینه رشته‌های علوم انسانی و به صورت غیر متمرکز (ابتدا آزمون سراسری، سپس مصاحبه و گزینش) دانشجو می‌پذیرد که البته در رشته‌های اقتصاد و مدیریت نیز دانشجو می‌پذیرد. هدف دانشگاه امام صادق تعلیم دانش آموختگانی با توانایی علمی در یکی از رشته‌های مدرن همراه با دانش دینی می باشد.
سیستم آموزشی این دانشگاه ترکیبی از علوم جدید و علوم حوزوی است. هدف از تاسیس این دانشگاه، تربیت دانش‌آموختگانی با توانایی علمی بالا در یکی از رشته‌های نوین دانشگاهی همراه با دانش دینی برای مدیریت کشور در سمت های کلیدی و اصلی جمهوری اسلامی است. در صورت داشتن هر گونه سوال از لیست رشته های دانشگاه امام صادق و شرایط ثبت نام دانشگاه امام صادق و هر سوالی که دارید می توانید با مشاوران سامانه ثبت نام دانشگاه امام صادق در ارتباط باشید.

 

ویژگی‌های دانشگاه امام صادق

دانشجویان دانشگاه امام صادق در کنار مباحث علمی باید متناسب با رشته تحصیلی به فراگیری جدی زبان های انگلیسی، فرانسوی و عربی بپردازند، بنابراین از ابتدای تاسیس دانشگاه، بخش قابل توجهی از مجموعه دروس کلیه رشته‌های دانشگاه به دروس حوزوی و معارف اسلامی اختصاص یافت. یعنی کلیه دانشجویان این دانشگاه علاوه بر دروس تخصصی رشته‌های خود، درس‌هایی همچون قواعد عربی، فقه، اصول فقه، تدبر و تفسیردر قرآن کریم، فلسفه، اخلاق، اندیشه اسلامی (با محوریت کتب مرتضی مطهری) و … را نیز می‌خوانند.
وجود این واحدها، باعث کاهش دروس تخصصی رشته‌های دانشگاه نشده است بلکه با توجه به این مسئله، در مجموع حجم دروس تدریس شده در دانشگاه به طور معمول حدود هشتاد واحد از رشته‌های مشابه در دیگر دانشگاه‌ها بیشتر است تمام رشته‌های دانشگاه امام صادق دارای رویکرد تلفیقی میان‌رشته‌ای هستند که در آنها تلاش می‌شود میان معارف اسلامی و یک دانش تخصصی در حوزه علوم انسانی تلفیق صورت پذیرد.
با توجه به این موضوع تمام رشته‌های دانشگاه امام صادق با عنوان معارف اسلامی آغاز می‌شود: معارف اسلامی و اقتصاد، معارف اسلامی و مدیریت، معارف اسلامی و حقوق آغاز می شود.

 

جهت مشاوره در زمینه معرفی دانشگاه امام صادق

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره 1611 907 909 تماس بگیرید

شماره تماس از خطوط همراه اول 99225595

 

پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

 

نحوه کسب اشتغال دانشجویان امام صادق

دانشگاه امام صادق به دانشجویانی که از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند تعهدی از بابت ارائه شغل مناسب به دانشجویانش نمی‌دهد، گرچه به علت غیرانتفاعی بودن دانشگاه و در عین حال عدم دریافت شهریه از دانشجویان، در صورت صلاح دید دانشگاه، فارغ‌التحصیلان ملزم به پذیرش شغل پیشنهادی دانشگاه خواهند بود. با این حال، چنین الزامی عملاً رخ نمی‌دهد. بنابراین یکی از مهم ترین موضوعات برای داوطلبان آگاهی از آینده شغلی تحصیل در دانشگاه امام صادق می باشد.

 منبع:معرفی دانشگاه امام صادق