سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای قبولی در رشته پزشکی در سن بالا چه باید کرد ؟

آیا  قصد تحصیل در رشته پزشکی در سن بالا و قبولی در رشته پزشکی در سن بالا را دارید؟

با توجه به اینکه قبولی در رشته پزشکی نیازمند تلاش بسیار است، اغلب متقاضیان بنابه هر دلیلی که موفق به قبولی در رشته پزشکی نشده اند و یا اکنون تصمیم به اقدام برای قبولی در رشته پزشکی گرفته اند. پس می توان گفت رشته پزشکی در سن بالا یعنی یک دانش آموز رشته تجربی خود را برای کنکور آماده  و با داشتن پشتکار کافی در رشته پزشکی تحصیل نماید، اما برخی ازین متقاضیان به دلایل مختلف مثل عدم کسب رتبه لازم و یا قبولی و تحصیل در رشته دیگر و یا بسیاری موارد دیگر در سن بالا تصمیم به وارد شدن به رشته پزشکی می گیرند. اما آنچه که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت تحصیل و قبولی در رشته پزشکی در سن بالا می باشد.

بعد از مطالعه مقاله یا در صورت تحصیل در رشته پزشکی به هر نحو ممکن می توانید از طریق ارتباط با سامانه از تمام شرایط و راه حل های پذیرش در رشته پزشکی در دانشگاه سراسری  و دانشگاه آزاد، پردیس خودگردان و شرایط تحصیل در رشته پزشکی در کشور های دیگر و مشاوره ادامه تحصیل در سن بالا مطلع شوید.

 

برای دریافت اطلاعات روی لینک های زیر کلیک نمایید.

بهترین دانشگاه های رشته های پزشکی در دنیا

برای قبولی در رشته پزشکی چه باید کرد ؟

ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی 97 – 98 

 

جهت مشاوره در زمینه راه های قبولی در رشته پزشکی در سن بالا

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره 1611 907 909 تماس بگیرید

شماره تماس از خطوط همراه اول 99225595

پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

 

تحصیل در رشته پزشکی در سنین بالا 

همانطور که در ابتدا گفتیم دلایل متعددی وجود دارد که اغلب متقاضی تحصیل در رشته پزشکی در سن بالا می شوند، اما آنچه که مهم است برای این داوطلبانی که قصد قبولی در رشته پزشکی در سن بالا را دارند اطلاع از روند ثبت نام و پذیرش برای تحصیل در رشته پزشکی در سن بالا و اطلاع از نحوه مطالعه برای قبولی در رشته پزشکی می باشد. پس رعایت چند نکته برای این عزیزانی که قصد دانشجوی پزشکی شدن در سن بالا را دارند ضروری است.

پس اولین مورد برای قبولی در رشته پزشکی قبولی و کسب رتبه بالا در کنکور می باشد، که این مرحله تلاش زیادی می طلبد و برنامه ریزی درستی برای آن لازم است. بنابرانی داشتن مشاوره و برنامه ریزی درست و تلاش کمک زیادی به شما خواهد کرد،  اگر در سن بالا میخواهید اقدام به خواندن پزشکی کنید، به این نکته توجه کنید که  زمانی برای از دست دادن نداریدبه طور مثال از سن 28 سالگی تصمیم به خواندن پزشکی بگیرید حدود 40 سالگی کار پزشکی را آغاز خواهید کرد و این مدت زمان هم برای افرادی هست که بخواهند تخصص خود را بگیریند، پس عشق و علاقه زیاد شما به این راه تنها عاملی است که می تواند شما را در مسیرتان یاری کند.

در ادامه به بیان مراحل پزشکی و مدت زمانی که باید صرف کنید می پردازیم.

مدت زمان تحصیل در رشته پزشکی

بعد از قبولی در کنکور تجربی و کسب رتبه و مستلزم رعایت نکاتی هست که در ادامه در اختیارتان قرا می دهیم، وارد مسیر رشته پزشکی می شوید.

  • بعد از قبولی در رشته پزشکی در سن بالا ، حدود دو سال و نیم کلاس های علوم پایه . آزمایشگاه را میگذرانید.
  •  بعد از آن یک آزمون کلی داده و به مدت یک سال وارد مرحله فیزیوپاتی می شوید .
  •  بعد از آن مرحله اکسترنی را می گذرانید که دو سال است. در مرحله اکسترنی به بیمارستان منتقل شده و بخش های مختلف آنرا می شناسید و درسهای مربوط به آن را می گذرانید. در این مدت کشیک های شبانه هم خواهید داشت اما نه در حد یک انترن.
  • بعد از حدود 6 سال آزمون پره انترنی آزمونی تستی که از مباحث بعد از علوم پایه گرفته می شود.
  • بعد از قبولی دوره انترنی را می گذرانید که نزدیک به 1سال و نیم طول می کشد. در دوره انترنی ویزیت بیماران در کنار دوره های آموزشی انجام می شود و ماهی 7-8 بار یا بیشتر کشیک دارید.
  • اگر بخواهید تخصص بگیرید حدود 4 الی 5 سال و در برخی رشته ها مانند مغز و اعصاب بیش از 5 سال باید زمان صرف کنید. در تمام این مراحل از روز اول دانشگاه باید سخت درس بخوانید. حجم درس ها بالاست و کار بسیار جدی است.

مواردی که ذکر کردیم مراحل تحصیل شما از ابتدا تا انتها در رشته پزشکی می باشد، که این شامل تمام متقاضیان می شود، پس اگر قصد تحصیل در رشته پزشکی ددر سن بالا را داردی بعد از مطالعه مقاله در صورت داشتن هرگونه سوال از طریق ارتباط با سامانه اطلاعات لازم را دریافت نمایید. 


منبع: آیا  قصد تحصیل در رشته پزشکی در سن بالا را دارید